0

Zapisanie się w świadomości potencjalnych klientów bywa trudne, ale prawdziwym wyzwaniem dla początkującej firmy jest zaistnienie wśród stron internetowych, które są codziennie przeczesywane przez algorytmy wyszukiwarek takich jak Google czy Bing. Kilka lat temu dokonanie czegoś takiego było zdecydowanie łatwiejsze, ponieważ algorytmy nie były jeszcze tak rozwinięte i przy ocenianiu, jak wysoko w wynikach wyszukiwania powinna się pojawić strona, pod uwagę brano niemal wyłącznie to, ile słów kluczowych zawiera. Mechanizm tego typu prowadził do oczywistych nadużyć, bo właściciele stron internetowych zaczęli sztucznie pompować pozycję swojej strony, umieszczając na niej mnóstwo pustych artykułów o zerowej wartości merytorycznej, ale za to gęsto wypełnionych słowami kluczowymi. Obecnie algorytmy Google, Bing, DuckDuckGo i innych wyszukiwarek są znacznie bardziej rozwinięte i przy ustalaniu hierarchii wyników wyszukiwania biorą pod uwagę nie tylko słowa kluczowe, ale i wartość merytoryczną strony, którą podnieść można wyłącznie poprzez umieszczanie na stronie treści wysokiej jakości. Idealnym rozwiązaniem dla osób, które chciałyby takie treści umieszczać, jest wykorzystanie bloga.

Blog jako przykład content marketingu

Content marketing, czyli marketing treści, jest jednym z najmniej efektownych, ale i jednym z najbardziej efektywnych sposobów reklamy. Polega on na bardzo mozolnym i skrupulatnym budowaniu prestiżu strony internetowej poprzez umieszczanie na niej wysoce specjalistycznych i wartościowych treści, które zainteresują nie tylko algorytmy, ale i czytelników, którzy w założeniu będą traktowali tę stronę ze znacznie większą estymą, a perspektywę dokonania zakupu rozważą ze znacznie większym entuzjazmem. Wielu niecierpliwym osobom taki rodzaj marketingu wydaje się trudny do zrozumienia, ponieważ bardzo trudno jest określić w sposób precyzyjny jego efekty. Zdecydowana większość stron internetowych firm z wielu różnych branży decyduje się jednak na content marketing i zdecydowanie te firmy nie robią tego bez wyraźnego powodu.

Jakie treści należy umieszczać na blogu?

Pierwszym i jednoznacznie błędnym założeniem wielu właścicieli sklepów internetowych jest to, że artykuły zamieszczane na blogu powinny zawierać treść przyjazną dla wszystkich czytelników. To nie jest najlepszy kierunek i warto jest się tutaj kierować powiedzeniem, że jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Treści należy kierować do bardzo konkretnych grup odbiorców i starać się tworzyć je w taki sposób, by mogły one rozwiązywać jakiś problem, z jakim czytelnik może się udać do naszej firmy. Jeśli prowadzimy firmę gastronomiczną, która oferuje catering i dania na wynos, być może dobrym pomysłem byłoby podzielenie się od czasu do czasu dobrym przepisem na smaczną przekąskę, który to przepis będzie potwierdzać naszą klasę jako specjalistów od gastronomii i z pewnością sprawi, że klienci zyskają wrażenie, że zajrzeli na stronę internetową firmy, która naprawdę zna się na rzeczy. Przykładów może być oczywiście wiele: jeśli prowadzimy warsztat samochodowy, na stronie możemy umieszczać informacje na przykład o tym, jak rozpoznać, że opony samochodowe są już mocno zużyte. Częstotliwość umieszczania tekstów powinna być dosyć duża: jeden-dwa teksty tygodniowo to ścisłe minimum. Warto również zadbać o poprawność gramatyczną i stylistyczną, a jeśli nie mamy czasu na pisanie samodzielnie, można to po prostu komuś zlecić.

Blog firmowy jako portfolio firmy

Blog trudno jest określić mianem wizytówki firmy, bo najlepiej reprezentuje nas zbiór usług lub produktów, które oferujemy. O wiele trafniejszym byłoby określenie go mianem portfolio, potwierdzającego kompetencje firmy w branży, w której się ona porusza. Content marketing sprzyja nie tylko wywołaniu u użytkowników poczucia, że zajrzeli na stronę prawdziwych specjalistów i pasjonatów, ale i sprawi, że nasza strona będzie znacznie lepiej pozycjonowana w wyszukiwarkach internetowych. Dlatego warto jest dbać o to, by strona naszej firmy zawsze była wypełniona treścią wysokiej jakości.

Anna Ziemkiewicz

Dofinansowanie do własnej działalności

Previous article

Kto zarobi na pandemii koronawirusa?

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply